Verslag 1e Bloesemrit  25-04-2010. in Landen BelgiŽ

 

Met en licht bewolkte hemel vertrokken ik richting BelgiŽ naar het dorpje Landen, op de kaart kijkend ligt het in de buurt van Tienen.

Henny kon niet mee daarom schrijf ik in de IK vorm.

Een vriend uit de buurt ging ook mee met zijn trike en omdat wij tijd genoeg hadden hebben wij een toeristische route uitgezocht via kleine tussendoor weggetjes, en in BelgiŽ wil dat zeggen:

Het test circuit van een of ander automerk, slecht onderhoud, betonnen wegdek met veel scheuren en hoogte verschillen, gaten, en verlaagde putdeksels, dus kadeng kadeng,  maar de trike hield zich redelijk goed, maar hierover later.

Aangekomen bij de samenkomst was het al redelijk druk, en natuurlijk in BelgiŽ word alles georganiseerd met een lach en een knipoog. Het was kortom een gezellige drukte.

Na het invullen van het inschrijf formulier en na betaling van Ä 5,00 kreeg je een consumptie bon.

Voor de start kwamen 3 plaatselijke missen om fotoís te maken op naast voor en achter diverse trikes en tevens werd een ladderwagen van de brandweer gecharterd om een groepsfoto te maken van het gehele trikers volkje De rit vertrok om 13.30.00 uur  en er waren volgens mijn schatting ongeveer 75 trikes en 35 motoren, wat heel goed is voor de eerste keer.

De rit was weer over het bekende test circuit en onderweg, langs de in volle bloei staande fruitbomen, de mooie natuur met het lichtglooiende landschap liet de rit alle facetten van deze streek zien.

De tocht werd begeleidt door de motoren van de, zeer goed bekend staande, "Wegkapiteins". Wij hebben al eens eerder ritten gereden met deze groep motorrijders en zij doen hun werk zeer goed en vooral zeer rustig.

Halverwege werd er gestopt voor de nodige verfrissingen en natuurlijk de plaspauze.

Na een uurtje werd er weer vertrokken voor de 2e helft van de rit, die natuurlijk veel leek op de eerste helft.

Even na 16.30 uur kwamen wij terug en het was nog een heel gepuzzel om alle voertuigen te parkeren.

Wij hebben niet lang gewacht en zijn, via allerlei kleine weggetjes (ja ja met weer de bekende betonplaten) weer richting Nederland gereden, onderweg nog even gestopt voor een bakje koffie met slagroom.

Thuis aangekomen de trike weer op stal en eerst wat bouten en moeren natrekken, zo staat hij weer klaar voor de volgende rit.

Ook bleek de bevestigingsbeugel van de K&N filter het begeven te hebben, dus er zal een nieuwe beugel gemaakt moeten worden.

 

Op de foto's is een rode 4 persoon trike te zien van het merk SMT er zijn in BelgiŽ 2 van deze trikes en ze waren allebij aanwezig op deze rit. wat opviel was bij een van deze trikes de bijzonder slechte kwaliteit van het lak en chrome werk.

De berijder vertelde dat hij deze winter had doorgereden maar dat het hele frame nu volledig aan het roesten was, alle boutjes waren aan het roesten en het chrome werk zag er hier en daar ook belabberd uit.

Hij was dus duidelijk niet tevreden wat dat had hij niet verwacht, natuurlijk wel wat winter schade maar niet in deze mate.

Ook iets aparts. de gordels zaten bevestigd aan het polyester bodywerk, dat heeft dus weinig of geen nut.

Hij vertelde verder dat de fabriek niet erg berijd is om garanties goed af te wikkelen daar had hij in het 1e jaar van de garantie al ervaring op gedaan.

 

Groeten Cor