Hadden om 10.30 uur met enige andere trikers afgesproken bij een wegrestaurant aan de A4 bij Aken.

Daar ruim op tijd aangekomen was er onze Duitse triker met zijn vrouw aanwezig, na een minuut of 10 kwamen er nog 2 trikes met onze Limburgse vrienden. na de gebruikelijke begroetingen gingen wij dus op weg met 4 trikes naar Lindar, de heenweg zou over de Duitse Autobahn gaan dus dat schiet op, maar is toch niet zo gezellig, de terugweg zou binnendoor gaan.

Het weer was perfect 21 graden zonnig en geen spatje regen te verwachten.

Na ongeveer anderhalf uur rijden kwamen wij bij Lindar aan.

Op het industrieterrein van Lindar aangekomen was het een drukte van belang en werkelijk overal stonden trikes, langs de wegkant, op de parkeerplaatsen, in het gras en bij de buur bedrijven van Rewaco.

Binnen was het ook een drukte, er was een hal helemaal ingericht voor een hapje en drankje en in de gang werd je verwelkomt met koffie, de assemblage hal was hermetisch gesloten, dus van enigerlei productie was niets te zien.

De laatste nieuwtjes stonden in de showroom en bestonden uit: een RF1 met een LPG gasinstallatie, een RF1 met Turbo goed voor 185 PK.

De Turbo uitvoering had speciale luchthappers die de RF1 duidelijk meer stijl geven, op een van de foto's van een zwart/oranje RF1 is een luchthapper goed te zien. 

Ik vind het jammer dat Rewaco mar 2 basis trikes heeft, de trikes met kever motor en de RF1, jammer day ze het modellen en keuze pakket niet verder uitbreiden zoals Boom doet.

Buiten was het een komen en gaan van trikes, wat mij opviel waren er heeeeeeel veel RF1 trikes, in allerlei kleuren, er stond er een die ik heel mooi vond en dat was een witte RF1 met dunne biesjes.

Een oranje (misschien wel een speciale Koninginnedag uitvoering) RF1 trike had wel een heel apart kenteken: GER RF1 zou iets voor Ger geweest zijn.

Natuurlijk was iedereen welkom en dus stonden er tussen de vele Rewaco's ook diverse andere merken verstopt zoals WK, Krauter, Boom, Fecht, etc., anders was het natuurlijk ook saai geweest met alleen maar Rewaco's 

Tegenover de fabriek was een eetgelegenheid en daar werd even gegeten.

Op de terugweg werden wij de eerste kilometers begeleid door een Duitse Trikester Gaby die ons uitnodigde om bij haar in de ijssalon een ijsje te komen eten, en met de heersende temperaturen werd dit niet tegengesproken.

Dus op naar de ijssalon.

Na het ijsje gingen wij, voorop gegaan door een Duitse trikers echtpaar, binnendoor richting Keulen en gingen wij dus ook dwars door Keulen heen, ik heb nooit geweten dat de Rijn zo vaak door Keulen slingert want wij hebben hem zeker 4 keer overgestoken en 1 keer onderdoor via een tunnel, of was de Duitse MIEP MIEP niet helemaal up to date, dus werd uiteindelijk snel voor de makkelijkste weg gekozen.

Na de eerste de beste richtings aanwijzing met het opschrift Aachen gingen wij die richting uit en schoten wij zo snel de Duitse Autobahn op.

Na een aantal snelle kilometers gingen wij de autobaan weer af om zo via de provinciale wegen richting Aken te gaan, wij kregen de Duitsers zo ver dat ze het laatste stuk nog even mee gingen en een stuk Zuid Limburg gingen rijden, Lekker door de bossen en slingerende wegen reden wij richting de Mergelland route, aan de Mergelland route werd nog even gestopt voor een drankje, een van ons liet zich toen de magische tekst ontvallen: Hebben wij vandaag zo veel gereden maar het laatste stukje was toch het mooist.

Na het drankje werd al vast van iedereen afscheid genomen want  verder rijdend zou er iedere keer iemand afslaan om richting huis te gaan. 

Moe maar voldaan kwamen wij thuis, de open dag bij Rewaco was perfect.

 

Bedankt Ron en Liane, Woempie, Heinz en Moni

 

Groeten Cor en Henny