Zaterdag 6 juni

Om half zes opgestaan en de laatste spullen gepakt, een bakkie koffie en de reis kon gaan beginnen. Wij naar de zaak toe waar de trike klaar stond voor de vakantie, de laatste spullen erop en de trike naar buiten, de auto naar binnen, alles afsluiten. De trike werd gestart en we vertrokken richting Heereveen, onderweg even de tassen beter opgebonden.

Daar om kwart over acht stonden Arjen, Hilly, Ype, Joke, Annie, Eb en Teun al klaar even een bakkie naar binnen werken, aanhanger achter de trike van Teun, nu eerst even Alie bellen om haar te feliciteren.

De boel werd in beweging gezet en we reden naar de grens toe, bij Klazienaveen Duitsland in, onderweg een bakkie met wat lekkers, dit was aangeboden door de jarige Alie.

De buikjes en de tanken gevuld, werd de rit vervolgd. Onderweg regelmatig een stopje voor een broodje en dergelijk. De rit verliep tot nu toe prima, een kilometer of 80 voor de eind bestemming kwamen Paul, Maria, Ter, Ina, Pieter en Alie ons voorbij, bij de volgende parkeerplaats even met elkaar babbelen, en we rijden met elkaar het laatste naar het hotel. 30 kilometer voor het hotel begeeft de gaskabel van Johan het.

Een deel reed rustig door naar het hotel waar bleek dat Teun een haak in zijn voorwielband had, daar zouden we zondag naar kijken, kort daarna kwam de gele ADAC trike van Ype en Joke met op sleep Johan.

Het laatste deel van de eerste dag verliep met regen, wil je niet weten hoe Johan eruit zag, want als je zo dicht achter een trike rijdt zie je er niet fris meer uit. Bij het hotel waren Hans, Els en Bertus er al.

Arthur en Irma waren terug gegaan met olie problemen, dit bleek later te komen door een verkeerde aansluiting van de ontluchtingslang, hun reis werd vervolgd met de auto, en Robert was niet op tijd bij de afspreek plaatsen, deze reed ook alleen naar het hotel..

De eerste goed verzorgde maaltijd werd naar binnen gewerkt dit was een soep, schnitzel en toetje , daarna werd er roulette gespeeld, en de drankjes gingen gretig naar binnen, om twaalf uur gingen de laatste naar bed.

Zondag 7 juni.

Vanaf 8.00 uur kon je ontbijten ook dit was zeer uitgebreid je kon echt van alles pakken, we kwamen niks te kort. Daarna gingen we kijken naar de trike van Johan en dit probleem werd snel verholpen door Bertus en Johan, nu kijken naar de band van Teun maar hier konden op zondag niks mee, de laatste trike werd nu aangepakt, Hans en Els hadden vocht problemen. Alles werd droog gemaakt, de carburateur schoon gemaakt en  een bougie vernieuwd, ook deze trike was weer rijklaar. Nu de pakken aan om te gaan rijden, de eerste groep ging weg en de tweede groep maakte zich gereed om weg te rijden, maar het volgende euvel was er al weer de trike van Pieter en Alie starten niet,  wij moeten er allemaal benzine in gooien en start dan altijd, nu dan maar 5 liter erin en jawel hij deed het weer.

Nu op weg naar een tankstation en hier kon iedereen tanken die leeg was. De rit werd vervolgd via leuke weggetjes, helaas twintig kilometer van het hotel af waren er twee trikes die elkaar van dichter bij wilde bekijken en dat liep niet goed af, resultaat een beschadigde voor spatboard, de andere trike vliegwiel poelie afgebroken, nu deze op sleepspanband terug naar het hotel, waar we meteen begonnen te sleutelen, in de namiddag de laatste stukken van de krukas af, konden we op zondag niets verder meer ondernemen. Nu de handen wassen en wat drinken, daarna aan tafel voor de Oosterse maaltijd ook deze was weer heel erg lekker. Na het eten was er een wandeling voor de gasten, hier maakte diverse trikers gebruik van. De avond werd weer afgesloten met wat drankjes en een slap geouweneel door diverse trikers, maar de meeste gasten konden dit wel waarderen, en zo hadden we met de meeste goed contact.

Twaalf uur gingen de laatste luitjes weer richting slaapkamer.

Maandag  8 juni.

De dag weer beginnen met een goed ontbijt. Na het ontbijt werd het voorwiel van Teun eruit gehaald en achterop de trike gebonden van Paul,

Met vijf trikers richting Korbach, waar we onderweg een bedrijf aan deden die in kevers doet, maar helaas hij had geen poelie maar kon dit wel met een paar uur regelen voor ons, wij door naar Korbach om de band te laten repareren van Teun, deze konden we met een uur weer ophalen. Een klein stukje verder op was een lunchroom daar hebben koffie gedronken en lekker in het zonnetje gezeten, daar na even aan de overkant waar een grote doe het zelf zaak was, een sleepkabel gekocht, want dat geklooi met een spanbandje schiet niet op, wel een hulpmiddel waar mee we twee trike hebben vervoerd naar het hotel. Nu terug naar het banden bedrijf waar inmiddels het wiel van Teun klaar stond, wij weer op weg naar de kevergarage die had inmiddels een gebruikte poelie voor ons. De man vriendelijk bedankt voor de service gingen we terug naar Brilon-Wald om het wiel en de poelie te monteren. Een deel van de trikers waren al weg voor een rit en een aantal andere stonden er nog. Wiel zat er snel weer, poelie gaf nog wat problemen, hoop schuren en voorzichtig erop tikken en nu de riem erom hebben we diverse riemen mee, past er geen een, nu dan maar een te grote op, kijken we onderweg wel voor een goede snaar. Kleding aan en dan vertrekken, blijkt nu dat Hans geen achteruit had en zijn eerste versnelling deed het ook niet. De rest ging nu een ritje maken het heeft toch zin om met zijn allen te wachten of het opgelost gaat worden, na wat gesleutel hadden we het redelijk snel voor elkaar, de kleding weer aan en we gaan kijken voor een goede v-snaar. Wij richting Brilon gegaan en hebben heel wat bedrijven bezocht maar niemand had de goede snaar, wij blijven volhouden en de aanhouder wint, de goede snaar erop en terug naar de voerplaats. Daar druppelde de rest binnen en ons voor bereiden voor het avondmaal met beenham, het was weer erg lekker, er is een figuur bij die de botjes is zijn neus moest stoppen met het gevolg een behoorlijke bloedneus. Een man die hier wel om kon lachen, werd afgestraft door zijn vrouw met een schop onder tafel. De avond zijn we ook weer door gekomen met een hoop gelach, en een zootje flauwekul.

Weer om twaalf uur naar het mandje.

Dinsdag 9 juni.

Het ontbijt is er weer de eerste uit de TFC nemen plaats aan tafel om lekker te gaan genieten van het ontbijt , de eerste gasten uit het hotel rijden al weg om naar Holland terug te gaan, wij van de TFC hadden een hele week gepland en de rest van de gasten hadden een arrangement die afliep.

Na het ontbijt de kleren aangetrokken voor een rit, we zijn in diverse groepen vertrokken.

Wij zelf gingen met een aantal naar Paderborn om een motor zaak te bezoeken, we vertrokken met  7 trikes, en we kwamen daar aan met 5 trikes en één stond eral, onze Bertus was het volgende pech geval, ook dit was s’avonds weer opgelost.

Terug lekker binnen door gereden naar het hotel.

Weer de maaltijd en met  totaal nieuwe gasten, ook deze avond zat de stemming er behoorlijk goed in, eigenlijk veels te goed, wat moesten de nieuwe gasten er wel niet van denken, zo stel ongeregelde, maar dit kwam ook weer goed.

We hadden hier ook weer een top avond, het was wel hard werken voor mij, met al die zuipschuiten, willen ze elke weer een schoon glas, mannen doe toch eens wat minder lippenstift op.

De avond verliep erg leuk. En natuurlijk om twaalf uur naar bed.

Voor ons was het een pijnlijke dag voor de spieren we hadden nu weer kilometertjes gemaakt, dit waren wij niet meer gewend.

Woensdag 10 juni.

Op naar de eetzaal voor het bekende ontbijt, en daarna ons klaar maken voor een nieuwe dag.

De groep was weer verdeeld in groepjes, een aantal hebben het nog steeds te pakken van modderige weggetjes en een hoop blubber. De anderen hebben de verharde wegen genomen en zo ging ook deze dag op een gezellige manier .

Wij zijn met een aantal naar de Edersee geweest wat een mooi gebied jammer dat het weer ging regenen, op ons gemak weer terug gegaan naar het hotel.

Daar hebben wij voor een maaltijd genoten die speciaal voor ons was klaar gemaakt, dit was een vis maaltijd, een aantal van ons konden niet zwemmen en die hebben genoten van een maaltijd met vlees.

De avond verliep wat rustiger als de andere avonden, de vermoeidheid sloeg toe.

Ook deze avond hebben we ons ook weer vermaakt, en wederom om twaalf uur richting bed.

Donderdag 11 juni.

Ja hoor zoals jullie het al weten het bekende ontbijt.

Het weer is vandaag echt slecht, en het ziet er ook niet naar uit dat het beter wordt, we gaan deze dag gewoon tegemoet, er waren toch een aantal trikers die een rit begonnen, zijn dit nou bikkels of malloten. De rest bleef in hotel en had een dag om bij te komen, iedereen heeft het rustig aangedaan. Zelf ben ik achter de laptop gekropen om een opzetje te maken voor dit verslag, ja dan kom je tot halverwege maandag de rest van het verslag komt dan later, en dan komen de eerste verzopen trikers weer terug. Het werd wat beter met het weer, we hadden nog een vaatje bier van vijf liter gekregen, of hadden we deze op een eerlijke manier gewonnen, ik laat dit in het midden.

Hierna weer genoten van de lekkere  maaltijd.

Om acht uur kwamen er drie taxi busjes aangereden die ons gingen transporteren naar het hotel van Marc zijn broer. Daar aangekomen werden wij verwelkomt met een drankje, en wij richting kegelbaan, waar we ontzettend gelachen hebben, om elf uur retour met de busjes richting Schlosshotel waar ze ons gemist hadden zonder ons was er weinig lol. Nu de avond sluiten met een drankje, en ja hoor om twaalf weer te bed.

Vrijdag 12 juni.

Het eind komt in zicht, waar we helemaal niet blij mee zijn, het ontbijt werd genuttigd, en de groepjes gingen hun eigen kant op. Wij zelf richting Winterberg, maar dat idee hadden er meer, we zijn de meeste tegen gekomen, wij waren met z’n viertjes eerst even wat drinken en taart voor de meiden. De rit vervolgen en genieten van een uitstekende lunch. Nu weer verder om in Willingen te stoppen waar Paul en ik op een terras zijn gaan zitten met een bak koffie en een krantje. De meiden even winkelen, maar denk je daar rustig te zitten komt de ene na de andere trike je voorbij, en allemaal met een Hollands kenteken, zijn het degene waar we al de hele week mee op stap zijn.

Hierna weer terug naar het hotel waar we nog wat rondjes hebben gereden met de andere gasten uit het hotel, wie mee wilde mocht en kon mee, ook dit was een succes.

Nu voor ons het galgenmaal, en deze was weer perfect.

De laatste avond was weer gezellig, op een gegeven moment kwam Robert naar mij toe, hij wilde mij even voorstellen aan de dames uit een groep, blijkt dat we deze vrouwen al heel lang kennen, had ze zelf ongeveer 35 jaar niet gezien. Dit was een leuke ervaring.

Na deze ontmoeting richting kamers, en ons voorbereiden voor de terugreis.

Zaterdag 13 juni.

Het laatste ontbijt wat betreft deze vakantie, ons klaar maken voor de terug rit, van iedereen afscheid nemen en op weg naar huis, dit verliep ook niet helemaal lekker maar het is toch allemaal goed gekomen. Wij waren om acht uur thuis en hadden er een goed gevoel over.

Wij willen iedereen bedanken voor hun inzet en hulp tijdens de pech en zo.

Wij hopen dat jullie terug kunnen kijken op een leuke week.